Zgodnie z art. 112 ustawy o VAT, podatnicy są obowiązani przechowywać ewidencje prowadzone dla celów rozliczania podatku oraz wszystkie dokumenty, w szczególności faktury, związane z tym rozliczaniem do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania?
Obowiązek ten dotyczy, zarówno faktur sprzedażowych jak i zakupowych, a faktury mogą być przechowywane w formie papierowej lub elektronicznej.
Co więcej, od momentu wystawienia lub otrzymania faktur do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, powinny być one przechowywane w podziałach na okresy rozliczeniowe, a sposób ich przechowywania musi zapewnić:
- autentyczność pochodzenia faktur, czyli pewność co do tożsamości dokonującego dostawy towarów lub usługodawcy albo wystawcy faktury,
- integralność treści, czyli stan w którym, nie zmieniono danych, które powinna zawierać faktura,
- łatwą dostępność oraz wyszukiwanie,
- czytelność treści.